Året 2015

Jul och nyår har passerat, med ledigheter och firande för många av oss. Nytt år har påbörjats med nya möjligheter kanske många känner.

Bloggen fortsätter släpa efter men jag antar det inte spelar så stor roll då läsarna i dagens läge i min blogg är näst intill obefintliga i antal, lustigt nog. Ibland glömmer jag nästan bort att jag har en blogg, men jag försöker på olika lustiga och omöjliga och möjliga vis ändå skria något litet ibland, så att den ändå lever vidare. Och att Lovas minne lever vidare också med bloggen.

Själv just nu ikväll förbereder vi oss för Alvins skolstart i morgon. Hans vårtermin i ettan drar igång. Och det är en liten lustig tanke att han snart också gått ut första klass. Sitt första år.

Lykke skall fortsätta i parken även denna kommande termin. Och maken kämpar ännu på med sin brutna fot. Vi får se hur länge till han behöver jobba på med den. Ännu används kryckor.

Annars är det mesta vanlig vardag här hos oss. Familjeliv med allt som hör till det.

Usch så tråkig jag är på att skriva. Riktigt känner hur dödstrist det här inlägget blev. Kan ju också säga att jag ser framemot de nya muminmuggarna som snart kommer ut.  Som en muminmuggslover jag är. Min muminmuggsmardröm är att krossa någon av de jag har. Speciellt nån av de som inte mer finns i butik bara så där i dagsläget.

Det här inlägget postades i Allmänt, Tiden efter Lova. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Året 2015

  1. Moa skriver:

    Ajaj, är foten inte bra än? Stackarn, vad jobbigt😦
    Jag är likadan med mina muminmuggar! Jätterädd att jag ska tappa någon.

  2. Karin skriver:

    Hej! Jag kikar in här ibland! Har följt dig och din familj via bloggen sedan Lova var sjuk och det känns rätt att då kika in och se hur ni har det! kramar /Karin

  3. Annica skriver:

    Mumin i snöstorm är jättesvår mugg att hitta🙂

  4. Pia skriver:

    Hej! Jag har följt din blogg i flera år. Jag tycker att det är nästan skönt att du har ”glömt” ibland bloggen! Ibland kikar jag ändå in o får bekräftat att bloggen trots allt finns ännu 🙂 Det är ju så otroligt fint du skrivit här. Tack för allt du velat dela med dig!!

  5. Lisa skriver:

    Hej! Kom på idag när jag stod vid vattenkokaren att jag hade en blogg och gick in här igen. Ser alltid en bild av Lova framför mig innan jag klickar på din länk, ja, på dig och hela din familj också för den delen!
    Jag tycker det är svårt att motivera mig att skriva om något alls längre och har egentligen inte tid heller. Lite ledsen för det då bloggen är en påminnelse om många saker man förträngt att man upplevt.
    Ha en fin dag!!!

Kommentera

