Smått och blandat om storgrabben

Oj vad tiden går, jag verkar inte kunna tänka på annat vissa gånger, men snart är vi ju i mitten av maj, som precis just började. Och den 28 maj slutar Alvin på förskolan. Han ” går ut” liksom. Wow!
Sedan blir det sommarlov i många veckor. Och Lykke slutar parken, och är också ”stor” för hon har avverkat 2 terminer i våran favoritpark där i Haraldsby. Bästa parken tycker jag. Lykke kommer att åtminstone gå inkommande höstterminen till parken, sen får vi se vart vindarna vänder, för vi har ju alltid velat låta barnen gå så länge de kunnat i park.

Alvin och jag var här i fredags och badade på Mariebad, nu åker han vattenrustschen själv också, det var riktigt lugnt på folk, så vi tog premiären då. Jag väntar nere då han kommer ner, eller så åker jag efter han åkt ner. De har ju en åldersgräns på 8 år helt ensamma, Alvin är ju 7 nu och flera av hans yngre vänner har nog kanat där ensamma länge redan men jag har velat hålla så länge som möjligt men vattenvanan har han och han simmar några meter om inte helt perfekt men tillräckligt för att klara av den lilla poolen där man landar. Så han känner ju sig riktigt stor nu på så vis. Jag tror absolut han kommer att knäcka koden att simma längre i sommar än några meter. Vi har ju också varit lite lata med badhusbesöken på senaste men han har ju gått en hel del med förskolan också.

Egentligen bloggar jag inte extremt mycket om Alvin eller sätter ut så många bilder mer på honom. Han börjar kännas lite större nu då han närmar sig skolstart och jag vill inte exponera honom så mycket mer åt alla. Men ibland vill man ju berätta lite.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

