Resan till Helsingfors och filma för TV.

Vi åkte torsdagsmorgon den 13.3 med flyg till Helsingfors, taxi in till centrum. Möttes upp med en som lämnade nycklar åt oss, vi installerade oss i deras bostad som de lånar ut åt folk som skall stanna över natten. Vi for till det där SeaLife, vi bastade i bostaden, och de där timmarna flög fram för att fredag morgon spela in för det kommande programmet Clara, färdiga, gå som kommer att sändas på finska femman i höst.

6 timmar ungefär, höll vi på, med två mindre pauser och man fick sminkas av en som fixade med det, även om jag hade en del eget på, så fick man lite till ännu. Det var trevligt och trevliga människor som vi hade göras med.
Har dock ingen aning vad de kommer att klippa ihop och sända. Jag vet knappt om jag själv törs titta.

Det handlar inte bara om Lova och sorgen programmet genom utan det handlar också om barnen här och nu, men mest om Lykke då vi har fokus på 3 åringen (programmet kommer att visa barn i olika åldrar), lite om långtidsamning, (det vet jag inte ens om de tar med, jag avböjde nog mot det då det kom spontant då Lykke var ”mys-sugen”, då jag verkligen talar om riktig långtidsamning nu, och en del personer har faktiskt väldigt mycket emot det och kan för ingenting i världen förstå varför). Om parförhållande… ja vi får se vad de kommer att visa, för det var en hel del prata, prata, svara, svara, prata. Men det gick fint. Och även min man deltar och svara på frågor.

Ja ni får titta i höst sedan. Jag lär väl återkomma dit då jag vet när det sänds. För er som ännu står stadigt kvar vid bloggen alltså…. ser att några droppat av då jag skriver så sällan.

Vi for sedan hem på fredagen med färjan.

Det här inlägget postades i Allmänt, Tiden efter Lova. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Resan till Helsingfors och filma för TV.

  1. puppsipuu skriver:

    Jag e kvar🙂 vill veta när d sänds!!

  2. Melli skriver:

    Du får gärna påminna oss då sändningen närmar sig!🙂 Vi pratade just igår med sambon om att det ju egentligen vore helt normalt att vår treåring ännu ammades ibland. Jag har bara ammat dem alla sådär två år/barn. Då har jag brukat känna att jag behöver mer space.. Det betyder hela sex år med barn fast i bröstet.😀 Hoppas ni får en fin vår!

    • Dolce Bambini skriver:

      Ja mina har ju ratat välling och nappar, så det har blivit att man gett dem bröstet som alternativ, mot slutet har det dock bara varit för insomning eller tanka lite trygghet/mys🙂 Det är fint att läsa/höra att fler ammat länge och är öppna med det. Det känns lite tabu att amma ett äldre barn men oftast är det ju de som inte är pålästa och insatta som tycker annorlunda.🙂 Önskar er med en fin vår och jo, jag lär nog återkomma med sändningstid då vi får info om den🙂

Kommentera

