Vad skall man skriva

Vad skall man skriva då man egentligen inte har så mycket att skriva, dagarna flyter på, dag efter dag. Vecka efter vecka, blir till månader. Februari är snart slut och våren är nästan här igen. Vintern kändes kort då det inte varit mycket snö alls denna vinter.

Vår Helsingfors resa närmar sig och Alvin skall skrivas in i skolan, i ettan. I ettan liksom, jag trodde aldrig då Lova dog att jag skulle få följa ett barn till ettan. Det fick bara alla andra göra, jag var dömd att dras med otur. Men nu är vi snart där, snart har vi en kille som är inskriven i skolan.
Och snart fyller han 7 år. Och lilla Lykke som inte är så liten längre fyller 3 år i april.
Hon är snart lika gammal som Alvin var då deras syster dog. Tänk, hur ofattbart det ändå är.

Jag borde också skriva ett sådant där Buzzador inlägg, men det får bli nästa gång.

Och se så stor hon blivit…fröken Lykke.

Det här inlägget postades i Allmänt, Tiden efter Lova. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vad skall man skriva

  1. Lisa skriver:

    Hon är jättefin!
    Jag läser fortfarande, även jag aldrig kommenterar.
    Jag tänker på er!

  2. Maria skriver:

    Fina flicka

  3. Anna :-) skriver:

    Liten ”Lotta på Bråkmakargatan”🙂 *söt*

Kommentera

