Internationella barncancerdagen

Idag den 15 februari är det den Internationella barncancerdagen. För några år sedan var det en dag jag inte direkt tänkte på att existerade ens, barncancer var främmande och något man bara läste om men inte visste så mycket om. Nu är jag mer medveten om att det också finns en sådan dag. Tyvärr. Och väl medveten om att det drabbar fler än kanske du som odrabbad läsare ens anar.

På många orter i Sverige görs det olika aktiviteter som tex ljusmanifestationer vid detta datum.

Hemma blir det att tända ett ljus lite senare. Får ta mig till graven i veckan då jag förhoppningsvis har bil igen. Min är på reparation för rasad topplockspackning.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

