Radio & tidning

Sen senast har jag varit med i både radio och tidningen på Åland. De började jaga mig på Facebook redan då jag skrev ett inlägg om att försöka dra igång en ”mist-grupp” på Åland för oss som förlorat barn och ungdomar upp till c.a 20 års åldern.
Idag var det Nyan som publicerade min artikel. Tyvärr går det ej att länka utan man måste prenumerera men jag har fått det skickat till mig på post, och personligen tyckte jag inlägget var helt bra.

Jag tyckte också om deras ”fyndiga” rubrik till artikeln. För så är det. En bra beskrivning av mitt liv som mamma, som det ser ut idag.

Annars har det varit ganska lugnt, ingen som störtjagat en, fått ett mail men inte från en som mist, och sen har vänner och bekanta berättat att de tyckte det var ett fint inlägg i både radio och tidning. I skrivande stund känns det dock som om jag kanske hoppas för mycket på att få igång en mötesplats på vår lilla holme. Men då har jag iallafall försökt. För jag har alltid tyckt att andra i Sverige pratat så gott om sina ”mist-träffar” med sina grupper.

Det här inlägget postades i Tiden efter Lova. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Radio & tidning

  1. Annica skriver:

    Det jag saknade 1991 var någon som visste/förstod/kunde osv hjälpa mig med allt runtomkring när sonen föddes och dog.
    Den enda BB kunde erbjuda då var psykologer som aldrig varit i närheten av det trauma jag var i då. Inte visste hur man skulle göra sen. vart man vände sig sen. ja allt från begravningar o dyl.
    Det passar en grupp till som BB kan kontakta någon som varit med om liknande sits o förlorat barn på liknande sätt. Som kan berätta, som vet, kan vara tyst och förstå ändå den grymma smärta.
    Det kunde inte psykologerna som tyckte jag skulle vara glad för det barn jag hade kvar i livet. Öhhh så det betydde jag inte skulle sörja? Fick noll info om hur jag skulle gå vidare den dagen jag klev ut från sjukhusdörrarna o lämna kvar mitt döda barn. NOLL och det är jag tyvärr arg för idag för det fanns inte någon som jag fick prata med eller bara vara tyst med. Som hade infon och den grymma erfarenheten just så som jag förlorade min son på.

  2. Malin skriver:

    Det var en väldigt bra artikel tycker jag!

  3. Kia(ängeln Simons mamma) skriver:

    Hej,förstår att du inte bloggar så ofta….vi måste ju fokusera på annat.Jag är just nu väldigt förvånad över att INGEN har ansökt till ALMERS HUS I Varberg denna vecka då det är vi-som-mist-vecka.Även om det inte är högsommar då alla vill vara där och kön är lång….så kan man ju åka för att använda hotellets SPA och GYM +Restaurangen om man känner för det.Vi åker dit ett par dygn pga att vi har köpt ytterligare saker till huset.Leksaker och mycket till köket.Vi använder pengar ur ”SIMONFONDEN”Ha det gott på ÅLAND🙂 kram KiaPs finns det inget för er på Åland som har förlorat barn i cancer??

Kommentera

