Skalkläder

Har hört så mycket gott om Polarn och Pyrets skalkläder, så beslöt att köpa hem ett set och testa om de håller vad de lovar nu i höst och eftersom de var ganska stora kommer de att vara bra i vår också.

Tydligen skall bra skalkläder vara bättre än galon t.om med vid regn eftersom galonen inte ”andas” och det blir lika tätt som en knuten påse.
Nå det här lär vi snart bli varse om, jag har haft andra skalkläder men tycker nog de blivit lite fuktiga. Men sen har jag inte haft så stor koll på den där vattenpelaren på de innan bara att de skulle ”stå emot” lite.

Och eftersom jag är lite lätt skadad, blev det rött. Jag gillar tydligen rött av någon underlig anledning.
Det jag också gillar med dessa är att man kan knäppa ihop jackan med vindfleece jackan. (Lykke har en gul sådan). Då får man en tjockare jacka som man sen kan göra tunnare, efter behov.

Det här inlägget postades i Barnkläder och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

